pojazd ten miał historię wymiany sterowników silnika, począwszy od używanych, aż po ostatecznie regenerowany sterownik.
Po tym, co wydawało się “wieczną” pracą nad przekazaniem tego pojazdu klientowi, wszystko wydawało się w porządku, aż do momentu, gdy samochód wrócił około 5 tygodni temu z wieloma kodami błędów silnika i aktywnym trybem awaryjnym!
Jak wiadomo, w takich sytuacjach przez głowę przechodzą różne scenariusze “winy”.
Zachowanie obiektywizmu jest kluczowe, dlatego skanowanie pojazdu ujawniło następujące kody usterek (DTC):
Sterowanie silnikiem: P0220 Czujnik położenia przepustnicy/czujnik APP 2 – sygnał zbyt wysoki P1526 Moduł sterujący przepustnicą – usterka
ABS: U2105 Komunikacja ze sterownikiem silnika – błąd U2106 Komunikacja ze sterownikiem skrzyni biegów – błąd
Biorąc pod uwagę powyższe oraz znaną historię pojazdu, skupiono się na przepustnicy, gdzie “czujnik położenia przepustnicy” był wyraźnie uszkodzony (patrz poniżej).
Na powyższym zdjęciu widać, że kanał D (czujnik TPS 2) pozostaje na stałym poziomie około 5 V podczas początkowej pracy przepustnicy, a następnie pojawia się sporadyczny sygnał w okresach przerywanego “kontaktu” dotyczącego czujnika położenia przepustnicy.
Załączony obraz ujawnia usterkę i trudno uwierzyć, że tak ważny element jak przepustnica wykorzystuje tak cienkie przewody do przesyłania sygnałów z obudowy złącza do ścieżki czujnika TPS! Złącze lutownicze, do którego powinien być przylutowany oderwany przewód, jest znacznie mniejsze niż pozostałe 4 przewody, co również mogło przyczynić się do awarii – coś do przemyślenia.